20 August 2019
Home Tags Seram

Tag: seram

Gangguan Hantu Laut

Kisah ini terjadi dua tahun lalu,ketika itu aku dan kawan aku Sharul pergi memancing di muara Changi Point. Seperti biasa kami sampai di sana jam 12 malam, sesampai di sana aku terus sediakan peralatan memancing.

PENGALAMAN SERAM DI KEM BERHAMPIRAN PUTRAJAYA

Beberapa bulan yang lepas kelas aku mengadakan satu kem yang perlu dihadiri oleh semua orang. Kem yang dimaksudkan terletak di Putrajaya iaitu bersebelahan dengan Perkampungan Orang Asli.

10 Perkara Paling Tipikal Orang Kita Selalu Buat Lepas Tengok Cerita...

Setiap yang bergelar manusia mempunyai rasa takut. Bilamana fikiran dan perasaan dikuasai ketakutan semua benda kita pandang sebagai ancaman. Lebih-lebih lagi jida ketakutan itu adalah kerana takutkan makhluk halus, macam-macam benda akan bermain di fikiran. Ada hantu kat belakang lah, tak nak tengok celah langsir lah, takut tengok cermin lah, dan banyak lagi.

Wanita Kongsi Cerita Pengalaman Dirogol Jin Saka

Kejadian ini berlaku kira-kira 20 tahun yang lalu, saya dan adik-beradik yang lain sering melihat lembaga hitam yang besar seakan manusia setinggi dua meter dan ada kalanya hingga mencecah siling rumah.

Jalan Yang Menakutkan Di Daerah Tangkak – Pagoh

Patut lah adik aku dari tadi lagi senyap dan menggigil. Dalam ketakutan dan suara bergetar aku terus menyuruh adik aku untuk cepat meninggalkan tempat itu. Setelah kereta mula bergerak jauh meninggalkan kawasan tersebut, aku mula tenangkan diri dengan membaca ayat-ayat suci al-quran

Kisah benar Seorang Lelaki Hampir ‘Bercinta’ Dengan Hantu Cantik

Perempuan tersebut perkenalkan diri sebagai Lin. Lin meminta bantuan dariku agar menemaninya pulang ke rumah. Tiba-tiba, Lin meniup mukaku dan duniaku terasa gelap.

Kisah Seram Pontianak Ikut Balik Rumah

Saiful telah mengalami peristiwa yang boleh dikatakan seram dan tidak boleh dilupakan sehingga sekarang.

Kisah Seram Rumah Sewa Berhantu di Kuala Kedah Bahagian 2

Ia kembali menggangu dengan lebih keras lagi dan telah memaksa dia membawa keluarganya bermalam bersamanya tidur di Pondok Pengawal.

Kisah Seram Rumah Sewa Berhantu di Kuala Kedah Bahagian 1

Sebuah keluarga yang baru sahaja berpindah ke rumah sewa di Kuala Kedah sering diganggu oleh makhluk halus.

Kisah Seram Terkena Badi Perigi Lama

Pak Uteh menceritakan bahawa penyewa rumahnya sebelum ini terjatuh ke dalam perigi dan hanya dijumpai tiga hari selepas itu.

Kisah Seram Misteri Di Wad Bersalin

Disebabkan saya mengalami pendarahan yang agak banyak, bayi saya ditempatkan di wad yang berasingan.

Kisah Seram di Asrama Sekolah Di Ipoh

Tengah seronok berbual dan melepak-lepak, tiba-tiba kami terdengar bunyi bising di dorm sebelah.

Kisah Seram Rumah Depan Kubur Diganggu Arwah

Aku nak ceritakan pengalaman seram aku semasa menetap di rumah lama sebelum aku sekeluarga berpindah ke rumah baru dalam tahun 2005. jarak dari rumah lama ke rumah baru aku ni tak jauh mana pun. Rumah lama aku terletak di kampung seberang je. Nama kampung tu adalah Kampung Raja Uda atau singkatannya KRU di Port Klang, Selangor.

Kau Dah Mati, Matilah! Aku Nak Hidup! Kisah Seram Ibu Diganggu...

Bagi masyarakat Melayu, saka merujuk kepada adalah jin belaan atau pendamping yang diwarisi daripada nenek moyang sama ada secara disedari atau pun tidak disedari. Apabila bercakap dengan orang tua-tua, kebanyakan daripada mereka tahu apa itu saka. Saka biasanya dibela oleh manusia untuk tujuan tertentu. Pada zaman dahulu, masyarakat melayu gemar berdamping atau memelihara jin-jin untuk dijadikan sebagai pembantu mereka untuk menjaga rumah, keluarga, ladang, melakukan perubatan, persilatan dan sebagainya.

Kisah Seram Dari Kem PLKN

Di sini aku ingin kongsi kisah seram yang aku dan kawan-kawan aku alami semasa kami menjadi pelatih Program Latihan Khidmat Negara (PLKN). Ada dua kisah yang akan aku kongsikan bersama semua pembaca dan peminat kisah-kisah seram.

SERAM!! Hantu Tok Bidan Datang Meminta Air

Pengalaman seram yang aku ingin kongsikan bersama kalian di sini adalah satu pengalaman yang mungkin tidak akan aku lupa sepanjang hayat. Kejadian itu berlaku ketika aku mengikut seorang kawan aku pulang ke kampungnya yang terletak di satu daerah berdekatan dengan Kota Baru, Kelantan. Kawan aku ni namanya Borhan (bukan nama sebenar).

STAY CONNECTED

17,234FansLike

Menarik

Artikel Terkini

Jangan Sampai Kena Tegur

Kejadian ini berlaku masa aku di tingkatan 5. Aku dibesarkan dengan mindset 'hantu tak wujud, hantu tak boleh bunuh orang'. Yang aku tahu waktu itu, tak ada hantu dalam dunia ini, yang ada hanyalah makhluk yang tak dapat kita lihat dan mereka tak boleh apa-apakan manusia.

Bertemu Pontianak ketika Berkhemah di Taman Rimba Kenong Lipis

Kisah ini terjadi ketika aku berkhemah di taman rimba kenong. Sampai saja di sana kami terus daftar nama. Masa daftar nama tu, ranje hutan kat situ ada cakap " korang masuk dalam nanti, hati-hati sikit nanti tak pasal-pasal dapat awek baru pulak". Aku yang tak faham hanya membalas dengan senyuman.

SESAT KE ALAM GHAIB DI PARKING CABLE CAR GENTING HIGHLAND

Kejadian ini terjadi di parking lot skyway cable car di Genting Highland. Kejadian ini bukan terjadi apa aku tadi pada satu keluarga yang kebetulan lalu kawasan itu. Peristiwa ini masih menghantui mereka sekeluarga.