23 January 2019
Home Tags Seram

Tag: seram

Kisah Seram Pontianak Ikut Balik Rumah

Saiful telah mengalami peristiwa yang boleh dikatakan seram dan tidak boleh dilupakan sehingga sekarang.

Kisah Seram Rumah Sewa Berhantu di Kuala Kedah Bahagian 2

Ia kembali menggangu dengan lebih keras lagi dan telah memaksa dia membawa keluarganya bermalam bersamanya tidur di Pondok Pengawal.

Kisah Seram Rumah Sewa Berhantu di Kuala Kedah Bahagian 1

Sebuah keluarga yang baru sahaja berpindah ke rumah sewa di Kuala Kedah sering diganggu oleh makhluk halus.

Kisah Seram Terkena Badi Perigi Lama

Pak Uteh menceritakan bahawa penyewa rumahnya sebelum ini terjatuh ke dalam perigi dan hanya dijumpai tiga hari selepas itu.

Kisah Seram Misteri Di Wad Bersalin

Disebabkan saya mengalami pendarahan yang agak banyak, bayi saya ditempatkan di wad yang berasingan.

Kisah Seram di Asrama Sekolah Di Ipoh

Tengah seronok berbual dan melepak-lepak, tiba-tiba kami terdengar bunyi bising di dorm sebelah.

Kisah Seram Rumah Depan Kubur Diganggu Arwah

Aku nak ceritakan pengalaman seram aku semasa menetap di rumah lama sebelum aku sekeluarga berpindah ke rumah baru dalam tahun 2005. jarak dari rumah lama ke rumah baru aku ni tak jauh mana pun. Rumah lama aku terletak di kampung seberang je. Nama kampung tu adalah Kampung Raja Uda atau singkatannya KRU di Port Klang, Selangor.

Kau Dah Mati, Matilah! Aku Nak Hidup! Kisah Seram Ibu Diganggu...

Bagi masyarakat Melayu, saka merujuk kepada adalah jin belaan atau pendamping yang diwarisi daripada nenek moyang sama ada secara disedari atau pun tidak disedari. Apabila bercakap dengan orang tua-tua, kebanyakan daripada mereka tahu apa itu saka. Saka biasanya dibela oleh manusia untuk tujuan tertentu. Pada zaman dahulu, masyarakat melayu gemar berdamping atau memelihara jin-jin untuk dijadikan sebagai pembantu mereka untuk menjaga rumah, keluarga, ladang, melakukan perubatan, persilatan dan sebagainya.

Kisah Seram Dari Kem PLKN

Di sini aku ingin kongsi kisah seram yang aku dan kawan-kawan aku alami semasa kami menjadi pelatih Program Latihan Khidmat Negara (PLKN). Ada dua kisah yang akan aku kongsikan bersama semua pembaca dan peminat kisah-kisah seram.

SERAM!! Hantu Tok Bidan Datang Meminta Air

Pengalaman seram yang aku ingin kongsikan bersama kalian di sini adalah satu pengalaman yang mungkin tidak akan aku lupa sepanjang hayat. Kejadian itu berlaku ketika aku mengikut seorang kawan aku pulang ke kampungnya yang terletak di satu daerah berdekatan dengan Kota Baru, Kelantan. Kawan aku ni namanya Borhan (bukan nama sebenar).

SERAM!! Pengalaman 5 Hari Diganggu Di Rumah Sewa

Artikel ini adalah hasil perkongsian pengalaman seram dari salah seorang pengguna laman sosial bernama Iskandar Zaidi. Beliau ni adalah pelajar Politeknik Tuanku Sultanah Bahiyah, Kulim Hi-Tech, Kedah. Jadi admin rasa rumah sewa dia pun dekat-dekat kawasan situ jugak la.

Kisah Seram Lebuhraya Karak Yang Masih Kekal Misteri

Suatu ketika dulu, sepasang suami isteri bersama seorang bayi yang masih kecil sedang dalam perjalanan di Lebuhraya Karak pada waktu malam. Mereka memutuskan untuk melakukan perjalanan pada waktu malam untuk mengelak daripada kesesakan lalu lintas. Pada malam itu jalan raya kelihatan lengang dan sunyi dari bunyi kenderaan. Pada awalnya pemanduan mereka berjalan dengan lancar dan tiada masalah.

Kisah Seram Bilik Kosong Asrama Sekolah Di Klang

Sewaktu mula masuk ke sebuah sekolah berasrama di Klang, ada diadakan satu sesi orientasi di sekolah. Taklimat orientasi ini dibuat di surau asrama blok B yang berada di tingkat 1. Selepas berakhir sesi taklimat tersebut, aku berdiri di koridor dan aku terpandang ke arah satu bilik di blok A aras 3 yang tertutup. Bilik itu adalah bilik bernombor 5. Ada seorang pelajar yang mengatakan bahawa bilik itu memang telah ditutup sejak tahun 80-an lagi kerana bilik itu sudah mempunyai 'penghuni tetap'.

Sinopsis dan Trailer Filem Seram Annabelle 2: Creation

Bagi peminat filem genre seram, nama Annabelle tentunya tidak asing lagi bagi anda. Jika anda belum kenal siapa itu Annabelle, Annabelle sebenarnya ialah sebuah anak patung klasik yang dihantui oleh roh jahat. Manakala Annabelle 2: Creation ialah prekuel kepada filem Annabelle yang telah diterbitkan pada tahun 2014. Filem prekuel ini menceritakan tentang akar umbi kisah di sebalik patung Annabelle yang berhantu.

Cerita Seram Di Hotel Putra Brasmana Kuala Perlis

Seringkali kita terdengar mengenai kisah-kisah seram di sesetengah hotel terutamanya di hotel yang telah agak lama beroperasi. Beberapa tahun yang lepas aku berkesempatan untuk merasai sendiri pengalaman seram semasa berada di sebuah hotel yang aku menginap selama dua hari satu malam. Hotel tersebut adalah Hotel Putra Brasmana yang terletak di Kuala Perlis.

Pengalaman Seram Menyewa Apartment 13A

Kisah ini adalah mengenai seorang graduan yang baru memulakan kerjayanya sebagai penulis di sebuah syarikat akhbar tempatan. Semuanya bermula apabila dia menyewa sebuah rumah di apartment yang berdekatan dengan tempat kerja dia. Apartment itu bukan setakat dekat dengan tempat kerjanya, malah sewa apartment itu juga cukup murah dengan kategori fully furnished pula tu. Bawa diri je katanya masuk rumah itu.

STAY CONNECTED

14,924FansLike

MESTI BACA

JOM BACA