14 December 2019
Home Tags Rumah

Tag: rumah

Misteri Rumah Lama Atas Bukit Di Lumut

Rumah usang yang lama ditinggalkan itu, dikatakan mempunyai 'penjaga'. Rumah ini dikatakan sukar untuk dirobohkan walau sudah berkali-kali mereka melakukannya. Bagaikan ada kuasa ghaib yang melindungi itu untuk kekal berdiri.

Kisah Seram Pontianak Ikut Balik Rumah

Saiful telah mengalami peristiwa yang boleh dikatakan seram dan tidak boleh dilupakan sehingga sekarang.

Kisah Seram Rumah Sewa Berhantu di Kuala Kedah Bahagian 2

Ia kembali menggangu dengan lebih keras lagi dan telah memaksa dia membawa keluarganya bermalam bersamanya tidur di Pondok Pengawal.

Kisah Seram Rumah Sewa Berhantu di Kuala Kedah Bahagian 1

Sebuah keluarga yang baru sahaja berpindah ke rumah sewa di Kuala Kedah sering diganggu oleh makhluk halus.

Jenazah Arwah Nenek Pulang Ke Rumah

Kisah ini sebenarnya dah berlaku lama dah, tapi aku nak berkongsi tentang kisah ini sebab ia memang seram bagi aku dan tidak mungkin aku dapat lupakan. Kisah ini berlaku pada makcik aku dan aku.

Diganggu Sebab Rumah Atas Bekas Tanah Perkuburan Cina

Suamiku telah mengalami sebuah mimpi yang aneh. Dalam mimpinya itu, ketika dia pulang dari kerja dan membuka pintu rumah, dia terlihat di dalam rumah kami itu ada kubur cina yang masih baru, lengkap dengan bunga dan tanglongnya sekali.

Cara-Cara Mengusir Jin Dari Rumah

Rumah merupakan tempat untuk kita berehat setelah kita penat bekerja dan melakukan segala tugasan harian pada siang harinya. Oleh kerana itu, tidak ada apa yang akan dicari di dalam rumah melainkan ketenangan dan kebahagiaan.

Kisah Seram Rumah Depan Kubur Diganggu Arwah

Aku nak ceritakan pengalaman seram aku semasa menetap di rumah lama sebelum aku sekeluarga berpindah ke rumah baru dalam tahun 2005. jarak dari rumah lama ke rumah baru aku ni tak jauh mana pun. Rumah lama aku terletak di kampung seberang je. Nama kampung tu adalah Kampung Raja Uda atau singkatannya KRU di Port Klang, Selangor.

SERAM!! Pengalaman 5 Hari Diganggu Di Rumah Sewa

Artikel ini adalah hasil perkongsian pengalaman seram dari salah seorang pengguna laman sosial bernama Iskandar Zaidi. Beliau ni adalah pelajar Politeknik Tuanku Sultanah Bahiyah, Kulim Hi-Tech, Kedah. Jadi admin rasa rumah sewa dia pun dekat-dekat kawasan situ jugak la.

Suami Isteri Diganggu Pontianak Di Rumah Sewa Taman Medan

Kisah ini bermula apabila aku dan suami perlu berpindah ke Petaling Jaya atas urusan kerja. Suami aku dapat rumah sewa di kawasan Taman Medan dengan harga yang agak murah. Rumah sewa aku ni berdekatan dgn Pasaraya Matahari. Jadi senang la aku nk beli apa-apa, jalan kaki pun boleh pergi pasaraya. Klinik kerajaan Taman Medan pun dekat dengan rumah.

10 Jenis Rumah Yang Paling Disukai Jin dan Syaitan

Pada kebiasaannya, rumah kosong atau rumah yang telah lama ditinggalkan sering dikatakan sebagai tempat yang menjadi tempat tinggal jin dan makhluk-mahkluk ghaib yang lainnya. Namun begitu, kadang-kala rumah yang masih berpenghuni dan didiami manusia juga turut dihuni oleh golongan ghaib ini. Sesuailah dengan sifat mereka yang suka mengganggu manusia, jin juga suka mengganggu kediaman manusia. Pada pendapat anda, mengapakah perkara ini berlaku?

Misteri Rumah Sewa Biru Di Sungai Petani, Kedah

Kisah seram kali ini adalah berdasarkan kisah benar yang dialami oleh sebuah keluarga. Untuk makluman para pembaca kisahseram.com, kisah ini berlaku pada tahun 2004 ketika mereka sekeluarga menyewa sebuah rumah di satu kawasan taman di Sungai Petani, Kedah.

Rumah Misteri Di Atas Bukit

Nita dan suaminya, Hisyam baru sahaja pindah ke rumah yang terletak di kawasan bukit. Pasangan yang baru sahaja berkahwin itu tidak sempat berbulan madu kerana tanggungjawab suaminya terhadap tugasnya di tempat kerja tidak membenarkan mereka untuk berbuat demikian. Walaupun pada mulanya Nita berasa kecewa, namun setelah melihat rumah besar yang disediakan oleh syarikat suaminya, Nita berasa gembira.

STAY CONNECTED

17,279FansLike

Menarik

Artikel Terkini

Jangan Sampai Kena Tegur

Kejadian ini berlaku masa aku di tingkatan 5. Aku dibesarkan dengan mindset 'hantu tak wujud, hantu tak boleh bunuh orang'. Yang aku tahu waktu itu, tak ada hantu dalam dunia ini, yang ada hanyalah makhluk yang tak dapat kita lihat dan mereka tak boleh apa-apakan manusia.

Bertemu Pontianak ketika Berkhemah di Taman Rimba Kenong Lipis

Kisah ini terjadi ketika aku berkhemah di taman rimba kenong. Sampai saja di sana kami terus daftar nama. Masa daftar nama tu, ranje hutan kat situ ada cakap " korang masuk dalam nanti, hati-hati sikit nanti tak pasal-pasal dapat awek baru pulak". Aku yang tak faham hanya membalas dengan senyuman.

SESAT KE ALAM GHAIB DI PARKING CABLE CAR GENTING HIGHLAND

Kejadian ini terjadi di parking lot skyway cable car di Genting Highland. Kejadian ini bukan terjadi apa aku tadi pada satu keluarga yang kebetulan lalu kawasan itu. Peristiwa ini masih menghantui mereka sekeluarga.