14 December 2019
Home Tags Misteri

Tag: misteri

Gangguan Wanita Kebaya Merah Di Kedah

Kisah ini merupakan kisah benar yang dialami sendiri. Jom sama-sama kita ikuti sendiri pengalaman seramnya yang bertemu dengan sesuatu lembaga di Padang besar.

Misteri di Tanah Melayu : Orang Minyak

Orang Minyak, itulah gelaran yang diberikan kepada manusia jelmaan yang suka merampok dan memperkosa gadis gadis di hikayat Melayu. Tidak pernah diketahui awal mula pertemuan dengan orang minyak ini, namun kisah yang mengalir dari mulut ke mulut sangat populer sehingga pada tahun 1958 difilmkan oleh Malay Film Production Ltd dengan pemeran utama P.Ramlee.

Misteri Jalan Raya Di Sabah

Pernahkan anda merasakan perasaan yang menyeramkan ketika memandu berseorangan ataupun berteman, tidak kira lah pada waktu malam ataupun siang? Saya ingin menceritakan pengalaman saya ketika memandu melalui jalan raya di beberapa kawasan sekitar Sabah.

MISTERI JALAN DARI KOTA KINABALU KE TAMBUNAN

Perkara ini berlaku sekitar 5 tahun lalu, ketika itu aku akan pulang ke Tambunan dalam dua kali sebulan pada tengah malam. Semua kejadian pelik yang aku alami terjadi selepas jam 12 tengah malam. Ketika itu tidak terlintas langsung difikiran aku tentang hantu atau apa-apa yang berkaitan dengan benda ghaib.

Misteri Di Sebalik Lagu Nenek Si Bongkok Tiga

Siapa yang lahir tahun 70an, 80an dan 90an sudah pastinya cukup kenal dengan permainan nenek si bongkok tiga. Permainan ini diiringi dengan nyanyian sebuah lagu. Tentunya ketika masih kanak-kanak kita tidak pernah terfikir dari mana asal-usul lagu nenek ini, siapa pencipta lagu ini dan sejarahnya.

Kisah misteri asal-usul Hello Kitty

Dalam kesedihan itu, beliau menjalankan upacara memanggil roh-roh untuk membantu anaknya. Terdapat beberapa sumber yang mengatakan bahawa wanita tersebut bersekutu dengan syaitan demi penyembuhan anaknya.

Bunyi Ketukan Nisan Di Tanah Perkuburan

Dengan perlahan-lahan mereka menghampiri kawasan kubur dan ternampak seorang lelaki tua sedang mengetuk batu nisan menggunakan tukul besi dan pahat.

Merungkai Misteri Serigala Jadian Bahagian 2

Serigala jadian Pureblood adalah serigala jadian yang lebih dekat dengan serigala jadian Alfa dan sehingga generasi keempat.

Merungkai Misteri Serigala Jadian Bahagian 1

Serigala jadian ini pada siang hari menjadi manusia, namun apabila malam menjelma dan disinari oleh cahaya bulan mereka akan bertukar menjadi haiwan aneh yang ganas dan boleh membunuh.

Kisah Seram Rumah Sewa Berhantu di Kuala Kedah Bahagian 2

Ia kembali menggangu dengan lebih keras lagi dan telah memaksa dia membawa keluarganya bermalam bersamanya tidur di Pondok Pengawal.

Kisah Seram Rumah Sewa Berhantu di Kuala Kedah Bahagian 1

Sebuah keluarga yang baru sahaja berpindah ke rumah sewa di Kuala Kedah sering diganggu oleh makhluk halus.

Misteri Rumah Sewa Bumbung Tinggi Yang Berhantu

Hari pertama masuk rumah tu saya pelik sangat sebab rumah setingkat je, tapi bumbung rumah tu tinggi macam rumah ada loteng.

Kisah Misteri Akibat Mulut Celupar

Keadaan menjadi kelam kabut dan mereka mula mencari Kamarul namun kelibatnya langsung tidak kelihatan. Akhirnya mereka membuat laporan polis dan seluruh kawasan tasik itu menjadi tumpuan masyarakat kampung, polis dan tentera.

Kisah Seram Misteri Di Wad Bersalin

Disebabkan saya mengalami pendarahan yang agak banyak, bayi saya ditempatkan di wad yang berasingan.

Mati Beramai-Ramai Diserang Pemangsa Misteri, Adakah Ia Pontianak?

Penduduk di Gunungkidul, Daerah Istimewa Yogyakarta (DIY), Indonesia kini pelik dengan kejadian sejumlah kambing milik seorang penduduk mati dalam keadaan yang cukup aneh apabila semua darah haiwan itu kering dan ada dua lubang pada leher seperti kesan gigitan pontianak.

Misteri Kota Iblis Di China

MOGUICHENG atau Kota Iblis adalah sebuah kota mati yang terletak tidak jauh daripada daerah Xinjiang, China.

STAY CONNECTED

17,279FansLike

Menarik

Artikel Terkini

Jangan Sampai Kena Tegur

Kejadian ini berlaku masa aku di tingkatan 5. Aku dibesarkan dengan mindset 'hantu tak wujud, hantu tak boleh bunuh orang'. Yang aku tahu waktu itu, tak ada hantu dalam dunia ini, yang ada hanyalah makhluk yang tak dapat kita lihat dan mereka tak boleh apa-apakan manusia.

Bertemu Pontianak ketika Berkhemah di Taman Rimba Kenong Lipis

Kisah ini terjadi ketika aku berkhemah di taman rimba kenong. Sampai saja di sana kami terus daftar nama. Masa daftar nama tu, ranje hutan kat situ ada cakap " korang masuk dalam nanti, hati-hati sikit nanti tak pasal-pasal dapat awek baru pulak". Aku yang tak faham hanya membalas dengan senyuman.

SESAT KE ALAM GHAIB DI PARKING CABLE CAR GENTING HIGHLAND

Kejadian ini terjadi di parking lot skyway cable car di Genting Highland. Kejadian ini bukan terjadi apa aku tadi pada satu keluarga yang kebetulan lalu kawasan itu. Peristiwa ini masih menghantui mereka sekeluarga.