15 September 2019
Home Tags Hantu

Tag: Hantu

Jangan Sampai Kena Tegur

Kejadian ini berlaku masa aku di tingkatan 5. Aku dibesarkan dengan mindset 'hantu tak wujud, hantu tak boleh bunuh orang'. Yang aku tahu waktu itu, tak ada hantu dalam dunia ini, yang ada hanyalah makhluk yang tak dapat kita lihat dan mereka tak boleh apa-apakan manusia.

Bertemu Pontianak ketika Berkhemah di Taman Rimba Kenong Lipis

Kisah ini terjadi ketika aku berkhemah di taman rimba kenong. Sampai saja di sana kami terus daftar nama. Masa daftar nama tu, ranje hutan kat situ ada cakap " korang masuk dalam nanti, hati-hati sikit nanti tak pasal-pasal dapat awek baru pulak". Aku yang tak faham hanya membalas dengan senyuman.

Gangguan Hantu Laut

Kisah ini terjadi dua tahun lalu,ketika itu aku dan kawan aku Sharul pergi memancing di muara Changi Point. Seperti biasa kami sampai di sana jam 12 malam, sesampai di sana aku terus sediakan peralatan memancing.

HANTU IBU MENGANDUNG CARI MAYAT BAYINYA

Kisah ini bermula dengan kematian tragis seorang pelajar perempuan yang sarat mengandung. Kematian perempuan ini dipercayai dibunuh oleh kekasihnya sendiri yang juga merupakan cikgu di sekolahnya.

Fakta Tentang Hantu Raya

Hantu Raya merujuk kepada sejenis makhluk yang dipelihara dengan tujuan membantu melakukan kerja dan juga untuk membalas dendam dengan cara memudaratkan pihak musuh. Pemeliharaan makhluk ini lebih dikenali sebagai saka belaan yang akan diwarisi secara turun-temurun.

10 Perkara Paling Tipikal Orang Kita Selalu Buat Lepas Tengok Cerita...

Setiap yang bergelar manusia mempunyai rasa takut. Bilamana fikiran dan perasaan dikuasai ketakutan semua benda kita pandang sebagai ancaman. Lebih-lebih lagi jida ketakutan itu adalah kerana takutkan makhluk halus, macam-macam benda akan bermain di fikiran. Ada hantu kat belakang lah, tak nak tengok celah langsir lah, takut tengok cermin lah, dan banyak lagi.

Koleksi kisah Seram Di Asrama

Pintu terbuka, tetapi yang muncul bukanlah sahabatnya, sebaliknya lembaga berambut panjang, bermuka hodoh dan bermata merah. Pelajar itu pengsan di situ juga!

5 Lagu Dipercayai Boleh Memanggil Hantu​

Di sini saya senaraikan 5 buah lagu yang dikatakan sebagai lagu yang boleh memanggil makhluk halus. Dipercayai bahawa kononnya jika lagu ini dinyanyikan, maka makhluk halus atau hantu ini seperti diseru untuk datang kepada orang yang mendendangkan lagu tersebut.

10 Jenis Hantu Paling Menyeramkan Di Serata Dunia

Hantu paling seram yang pernah kita dengar seperti langsuir, pontianak dan sebagainya, tetapi bagaimana di negara-negara luar? Adakah hantu paling seram bagi mereka? Jom kita lihat 10 hantu paling seram di serantau dunia.

Kisah Cinta Tragis Antara Manusia dan Hantu di Thailand

Kerana cinta yang terlalu besar kepada suami, dia dan anaknya yang telah mati tidak mahu pergi meninggalkan dunia ini. Dengan penuh kesabaran dan pengharapan yang tinggi dia tetap setia menanti kepulangan suami tercinta walaupun sebagai hantu.

Bunyi Ketukan Nisan Di Tanah Perkuburan

Dengan perlahan-lahan mereka menghampiri kawasan kubur dan ternampak seorang lelaki tua sedang mengetuk batu nisan menggunakan tukul besi dan pahat.

Misteri Rumah Lama Atas Bukit Di Lumut

Rumah usang yang lama ditinggalkan itu, dikatakan mempunyai 'penjaga'. Rumah ini dikatakan sukar untuk dirobohkan walau sudah berkali-kali mereka melakukannya. Bagaikan ada kuasa ghaib yang melindungi itu untuk kekal berdiri.

Misteri Penunggu Perigi Buta

Dia berteriak menyuruh isterinya supaya naik. Namun alangkah terkejutnya Nizamudin ketika yang naik bukanlah isterinya tetapi makhluk menyeramkan dengan bulu lebat di seluruh tubuhnya.

Rakan Serumah

Aku yang panas dengan Man kerana tak tunggu aku makan mula memarahinya ketika dia menelefon aku. Namun, tiba-tiba aku terdiam bila dia mengatakan bahawa dia sekarang berada di kampung. JIka Man di kampung siapa yang bercakap dengan aku tadi? Tiba-tiba...

Pengalaman Seram Terpotong Rambut Hantu

Cik nak potong rambut ke? Dia hanya mengangguk dan aku menyuruhnya duduk. Ketika aku memotong rambutnya, dia terus-menerus memandangku dengan pandangan tajam. Aku mula tak sedap hati dan baru tersedar rambutnya tak pendek-pendek dah banyak yang gugur di lantai. Tiba-tiba dia melemparkan senyuman yang amat menyeramkan...

Asal-Usul Hantu Pocong Dan Cara Mengusirnya

Hantu pocong adalah hantu yang paling menakutkan dan yang paling menyeramkan bagi sebahagian besar orang.

STAY CONNECTED

17,255FansLike

Menarik

Artikel Terkini

Jangan Sampai Kena Tegur

Kejadian ini berlaku masa aku di tingkatan 5. Aku dibesarkan dengan mindset 'hantu tak wujud, hantu tak boleh bunuh orang'. Yang aku tahu waktu itu, tak ada hantu dalam dunia ini, yang ada hanyalah makhluk yang tak dapat kita lihat dan mereka tak boleh apa-apakan manusia.

Bertemu Pontianak ketika Berkhemah di Taman Rimba Kenong Lipis

Kisah ini terjadi ketika aku berkhemah di taman rimba kenong. Sampai saja di sana kami terus daftar nama. Masa daftar nama tu, ranje hutan kat situ ada cakap " korang masuk dalam nanti, hati-hati sikit nanti tak pasal-pasal dapat awek baru pulak". Aku yang tak faham hanya membalas dengan senyuman.

SESAT KE ALAM GHAIB DI PARKING CABLE CAR GENTING HIGHLAND

Kejadian ini terjadi di parking lot skyway cable car di Genting Highland. Kejadian ini bukan terjadi apa aku tadi pada satu keluarga yang kebetulan lalu kawasan itu. Peristiwa ini masih menghantui mereka sekeluarga.