Kisah Hantu Janda Jahat Yang Mengganggu Lelaki

Kampung yang mempunyai lebih kurang 90 orang penduduk itu mula diselubungi panik dan ketakutan sejak beberapa minggu lalu selepas seramai lima lelaki muda serta sihat, tiba-tiba meninggal dunia ketika tidur.

Kisah Bayi Diganggu Jelmaan Nenek Tua

Ikuti perkongsian beliau yang telah mendapat lebih dari 1500 share ini agar para ibu bapa yang ada anak kecil dapat jadikan sebagai iktibar terhadap apa yang berlaku dan lebih berhati-hati apabila ingin berjalan jauh lebih-lebih lagi jika melibatkan perjalanan di malam hari.

Kisah Wanita Kahwin Dengan Hantu Lanun

Seorang wanita berusia dalam 40-an dan berasal dari Ireland Utara telah mengahwini hantu yang berusia kira-kira 300 tahun selepas dia berputus asa mencari lelaki sempurna untuk dijadikan sebagai pasangan hidupnya.

Penunggu Pokok Durian Depan Banglo Usang

Di persimpangan itu terdapat sebuah rumah banglo yang penuh dengan tanda tanya dan misteri. Dahulunya, di rumah banglo yang besar itu pernah terjadi kejadian rompakan di mana seluruh keluarga pemilik banglo tersebut dibunuh termasuklah dengan pembantunya sekali.

Disembunyikan Hantu Raya Kerana Tertidur Dalam Kelas

Walaupun sesi persekolahan sudah hampir tamat tapi entah mengapa mata Hana terasa sangat mengantuk seperti ada batu di atas kelopak matanya.

Diganggu Sebab Rumah Atas Bekas Tanah Perkuburan Cina

Suamiku telah mengalami sebuah mimpi yang aneh. Dalam mimpinya itu, ketika dia pulang dari kerja dan membuka pintu rumah, dia terlihat di dalam rumah kami itu ada kubur cina yang masih baru, lengkap dengan bunga dan tanglongnya sekali.

Kisah Melepas Hajat Di Tandas Hujung Tanah Perkuburan

Alangkah terkejutnya dia apabila mendapati lebih kurang 4 meter sahaja dari pintu dapur itu terdapat tanah perkuburan. Tandas pula terletak di luar rumah, juga lebih kurang empat meter dari rumah. Ini bermakna, sekiranya berhajat nak melepaskan sesuatu, terpaksalah mereka yang menyewa di rumah itu berjalan merentasi celah-celah kubur itu.

Chupacabra, Makhluk Penghisap Darah Haiwan Ternakan

Chupacabra mungkin satu perkataan baru buat kita orang asia namun ia bukan satu prekara yang baru buat orang Amerika yang mana Chupacabra amat popular sebagai makhluk mitos yang menghisap darah haiwan ternakan mereka sehingga mati kerana kekeringan darah.

Beza Antara Puntianak Dengan Langsuir

Ramai yang tidak dapat pastikan apakah perbezaan antara puntianak dengan langsuir apabila ada yang terlihat dengan tidak sengaja entiti antara dua penampakan makhluk ini. Walaupun kita semua tahu bahawa ianya adalah jelmaan syaitan, namun tidak salah untuk kita ketahui ciri-ciri dan perbezaan antara duanya.

Asal Usul Dari Mana Datangnya Jenglot

Siapa sangka Jenglot yang nampak seakan patung biasa namun ramai yang tertanya-tanya adakah ia benar-benar hidup sedangkan ianya nampak keras umpama patung kayu yang diukir supaya nampak seram di mata manusia. Menjadi persoalan, dari manakah datangnya asal usul Jenglot ini?

Hantu Loker Asrama Maktab Tentera Darat

Kejadian ini dikatakan berlaku di asrama Maktab Tentera Darat, Sungai Besi, Kuala Lumpur. Ceritanya tengah hari itu, semua pelajar lelaki pergi menunaikan solat Jumaat di masjid berhampiran, kecuali seorang.

Dejavu Selamatkan Tiga Sekawan Dari Gangguan Makhluk Halus

Aku baru sahaja balik dari kerja pada sebelah petang dan terus menuju ke studio aku yang terletak berhampiran dengan rumah aku untuk membuka kedai (aku meniaga sendiri). Seperti biasa, aku mesti akan minum-minum dulu di salah sebuah kedai mamak yang ada di tingkat bawah studio aku. Pada lebih kurang jam 10.30 malam, aku mendapat panggilan dari kawan aku, Wan namanya. Wan adalah seorang pemandu lori kontena.

Tangisan Sayu Wanita Yang Mati Bunuh Diri

Tidak berapa lama dahulu, saya menerima tawaran pakej perubatan dari sebuah syarikat swasta. Penerangan pakej dilakukan di sebuah hotel terkemuka di Serdang.

Amber Court, Hotel Berhantu Di Genting Highlands

Ling dan kekasihnya Jun yang berasal dari China telah mendapat peluang untuk datang ke Malaysia atas urusan kerja. Ketika berada di Malaysia, mereka mengambil kesempatan untuk ke Genting Highlands dan telah berjaya memenangi wang yang banyak di sebuah kasino.

Pocong Berdekatan Bilik Mayat Hospital Kulim

Lain yang dirakam, lain yang dapat! Seorang kakitangan awam terkejut bukan kepalang apabila kamera telefon bimbitnya merakam objek aneh berhampiran dengan bilik mayat di sebuah hospital di daerah Kulim pada satu malam di bulan november tahun 2014.

Hantu Jururawat Di Hospital Pakar Lembah Klang

Kira-kira sepuluh tahun yang lalu, bapa kepada seorang sahabat saya yang bernama Anis, menjalani satu pembedahan bypass, di sebuah hospital pakar yang terkenal di Lembah Klang. Syukur alhamdulillah, pembedahan bapa sahabat saya itu berjalan dengan lancar. Hari demi hari berlalu, keadaan bapanya beransur-ansur baik.

Lagenda Renceh Si Pemburu Kepala

Di sebahagian tempat di Negeri Sembilan, ‘Renceh’ atau ‘ghenceh’ bermaksud ‘pemburu kepala’. Golongan renceh bukanlah pembunuh upahan, tetapi mereka terpaksa membunuh kerana sudah pasti seseorang yang dipenggal kepalanya akan mati.

Pengalaman Seram Di Istana Billah, Papan, Perak

Aku nak ceritakan tentang pengalaman seram aku pasal Istana Billah ni. Masa diploma dulu, aku pernah datang ke Istana Billah tapi waktu tu aku langsung tak tahu bahawa istana ini berhantu.

Cara-Cara Mengusir Jin Dari Rumah

Rumah merupakan tempat untuk kita berehat setelah kita penat bekerja dan melakukan segala tugasan harian pada siang harinya. Oleh kerana itu, tidak ada apa yang akan dicari di dalam rumah melainkan ketenangan dan kebahagiaan.

Lagenda Kapten John Yang Menghantui Kem-Kem Tentera

Pernah tak anda dengar tentang cerita hantu Kapten John? Jika anda bekerja sebagai seorang anggota tentera, pastinya anda kenal atau sekurang-kurangnya pernah mendengar tentang cerita Kapten John ini.

Suara Rintihan Dari Kubur Remaja Murtad

Artikel yang akan team kisahseram.com paparkan kali ini adalah berkenaan azab kubur terhadap golongan yang murtad. Kisah ini berdasarkan kisah benar dan bukannya rekaan semata-mata. Tujuan artikel ini disiarkan bukanlah untuk mengaibkan mana-mana individu yang terlibat tetapi sebagai pengajaran dan pedoman buat kita yang masih hidup.

Hospital Paling Berhantu Di Lembah Klang

Artikel ini adalah hasil dari perbualan seorang wartawan akhbar Utusan, Zulkarnain Zakaria dengan seorang sifu qiqong. Kisahnya, kira-kira sepuluh tahun yang lalu saya (Zulkarnain Zakaria) berbual mengenai kisah-kisah misteri dengan seorang sifu qigong bernama Master Wee.

Misteri Volkswagen Kuning Tanpa Pemandu Di Lebuhraya Karak

Kisah sebuah kereta Volkswagen berwarna kuning tanpa pemandu yang sering muncul di jalan lama Karak dan mengganggu pengguna jalan raya tersebut merupakan antara kisah legenda hangat yang heboh diperkatakan sejak sekitar tahun 1956.

Cara Mengesan Kehadiran Jin Dalam Badan

Tanpa kita sedari, jin dapat masuk ke dalam tubuh manusia dan menetap di dalamnya. Mereka mengalir bersama aliran darah atau tinggal di kuku manusia yang panjang dan kotor. Biasanya jin akan merasuki manusia yang imannya lemah. Justeru itu, bagaimanakah caranya untuk mengesan kehadiran jin dalm tubuh badan kita?

Kisah Seram Rumah Depan Kubur Diganggu Arwah

Aku nak ceritakan pengalaman seram aku semasa menetap di rumah lama sebelum aku sekeluarga berpindah ke rumah baru dalam tahun 2005. jarak dari rumah lama ke rumah baru aku ni tak jauh mana pun. Rumah lama aku terletak di kampung seberang je. Nama kampung tu adalah Kampung Raja Uda atau singkatannya KRU di Port Klang, Selangor.

Misteri Kelibat Di Belakang Kubu Usang Di Tepi Jalan Kota Tinggi-Mersing

Di sebalik kisah sejarahnya yang tersendiri, kubu lama yang berada di tepi jalan Kota Tinggi-Mersing turut menyimpan cerita-cerita misteri dan seram yang selalu dialami oleh beberapa pemandu yang menggunakan jalan tersebut pada waktu tengah malam.

Kau Dah Mati, Matilah! Aku Nak Hidup! Kisah Seram Ibu Diganggu Kerana Tak Mahu...

Bagi masyarakat Melayu, saka merujuk kepada adalah jin belaan atau pendamping yang diwarisi daripada nenek moyang sama ada secara disedari atau pun tidak disedari. Apabila bercakap dengan orang tua-tua, kebanyakan daripada mereka tahu apa itu saka. Saka biasanya dibela oleh manusia untuk tujuan tertentu. Pada zaman dahulu, masyarakat melayu gemar berdamping atau memelihara jin-jin untuk dijadikan sebagai pembantu mereka untuk menjaga rumah, keluarga, ladang, melakukan perubatan, persilatan dan sebagainya.

Siapa Yang Hulur Spanar Itu?

Malam itu, kami berlapan ditugas untuk bekerja pada syif malam. Kebetulan waktu itu hanya ada dua buah kapal terbang sahaja di dalam hangar. Tugas kami malam itu cukup mudah, iaitu membuat pemeriksaan biasa dan melakukan sedikit pembaikian di dalam bahagian tangki minyak.

Kisah Seram Dari Kem PLKN

Di sini aku ingin kongsi kisah seram yang aku dan kawan-kawan aku alami semasa kami menjadi pelatih Program Latihan Khidmat Negara (PLKN). Ada dua kisah yang akan aku kongsikan bersama semua pembaca dan peminat kisah-kisah seram.

Misteri Bas Puaka Tanpa Pemandu

Kisah ini bermula pada suatu malam. Jam waktu itu menunjukkan lebih kurang pukul 12.00 tengah malam. Ada seorang mamat ni bersama dengan rakannya. Nama mereka Asraf dan Wahid (bukan nama sebenar). Mereka dalam perjalanan dari Kuala Lumpur menuju ke Kuala Selangor melalui Jalan Kepong.