Diganggu Roh Yang Tidak Aman

Kisah ini bermula selepas kejadian seorang wanita mati dibunuh kerana ditikam dan diketar. Dan yang lebih menyedihkan mayatnya ditemui tanpa seurat benang pun yang melekat di tubuhnya.

Menurut cerita yang disampaikan, Perempuan ini dibunuh oleh suaminya sendiri kerana cemburu. Oleh kerana itu, dikatakan roh wanita ini sering dilihat merayau-rayau, kemungkinan untuk menuntut bela atas kematiannya.

Terdapat beberapa kisah yang diceritakan oleh orang kampung yang telah diganggu oleh roh wanita yang dikatakan tidak tenang. Jom sama-sama kita ikuti ceritanya.

Cerita 1.
Semasa hayatnya perempuan tersebut sering meletakkan kunci rumahnya di rumah jiran klau nak kemana-mana kerana malas nak bawa kunci itu. Nak dijadikan cerita beberapa hari selepas kematiannya, jiran perempuan itu terdengar bunyi ketukan di pintu rumahnya diiringi dengan suara perempuan memanggilnya. “Akak saya ni kak…saya datang nak ambikl kunci…heee heehee”. Esoknya dia terus pindah rumah.

hantu

kisah 2
Si mati merupakan anak bongsu dalam keluarganya, jidi dia sangat manja dengan ibunya. Selepas kematian dan proses pengebumian selesai. Orang kampung bergotong-royong membersihkan tempat dimana mayat wanita itu dijumpai. Nak dijadikan cerita selepas kematian perempuan tersebut, ibunya selalu duduk termenung di dapur tempat yang selalu mereka luangkan masa bersama.

Tiba-tiba ibu si mati mendengar seperti ada suara menangis dan suara saling tak tumpah dengan suara anak perempuannya. “huuuuu huuuuu huuuuuu…” Dan entah bagaimana si ibunya bertanya “kenapa menangis ni dik” mungkin ibunya juga terlupa anaknya sudah meninggal. Suara itu menjawab “ibu….adik sakittt ibuu…huuu pedihh ibu.. tolong adik ibuu” sambil menangis-nangis

hantu

Cerita 3

Kisahnya pada satu malam, ada dua orang pemuda dalam perjalanan untuk pulang ke rumahnya. Dalam perjalanan itu pemuda A bertanya kepada pemuda B “Kau nak tengok tak rumah perempuan yang mati kena kelar tu?” Ketika si pemuda A menunjuk rumah si mati kepada pemuda B, tiba-tiba dia ternampak perempuan berpakaian koyak rabak dengan rambut mengerbang betul-betul di rumah di mati itu.

Loading...

Anda dijemput untuk like facebook page rasmi kisahseram.com

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

54 − = 52