Artikel Terkini

Jangan Sampai Kena Tegur

Kejadian ini berlaku masa aku di tingkatan 5. Aku dibesarkan dengan mindset 'hantu tak wujud, hantu tak boleh bunuh orang'. Yang aku tahu waktu itu, tak ada hantu dalam dunia ini, yang ada hanyalah makhluk yang tak dapat kita lihat dan mereka tak boleh apa-apakan manusia.

Bertemu Pontianak ketika Berkhemah di Taman Rimba Kenong Lipis

Kisah ini terjadi ketika aku berkhemah di taman rimba kenong. Sampai saja di sana kami terus daftar nama. Masa daftar nama tu, ranje hutan kat situ ada cakap " korang masuk dalam nanti, hati-hati sikit nanti tak pasal-pasal dapat awek baru pulak". Aku yang tak faham hanya membalas dengan senyuman.

SESAT KE ALAM GHAIB DI PARKING CABLE CAR GENTING HIGHLAND

Kejadian ini terjadi di parking lot skyway cable car di Genting Highland. Kejadian ini bukan terjadi apa aku tadi pada satu keluarga yang kebetulan lalu kawasan itu. Peristiwa ini masih menghantui mereka sekeluarga.

Gangguan Wanita Kebaya Merah Di Kedah

Kisah ini merupakan kisah benar yang dialami sendiri. Jom sama-sama kita ikuti sendiri pengalaman seramnya yang bertemu dengan sesuatu lembaga di Padang besar.

Diganggu Makhluk Halus Ketika Mengandung

Kejadian ini berlaku ketika aku mengandungkan anak pertamaku, Aina. Ada satu malam aku bermimpi, aku berada di dalam rumah usang. Dalam mimpi itu aku melangkah naik ke tingkat atas. Dalam pada aku melangkah, tiba-tiba aku terlihat satu kelibat nenek tua cuba untuk masuk ke kawasan rumah.

Gangguan Hantu Laut

Kisah ini terjadi dua tahun lalu,ketika itu aku dan kawan aku Sharul pergi memancing di muara Changi Point. Seperti biasa kami sampai di sana jam 12 malam, sesampai di sana aku terus sediakan peralatan memancing.

Misteri di Tanah Melayu : Orang Minyak

Orang Minyak, itulah gelaran yang diberikan kepada manusia jelmaan yang suka merampok dan memperkosa gadis gadis di hikayat Melayu. Tidak pernah diketahui awal mula pertemuan dengan orang minyak ini, namun kisah yang mengalir dari mulut ke mulut sangat populer sehingga pada tahun 1958 difilmkan oleh Malay Film Production Ltd dengan pemeran utama P.Ramlee.

HANTU IBU MENGANDUNG CARI MAYAT BAYINYA

Kisah ini bermula dengan kematian tragis seorang pelajar perempuan yang sarat mengandung. Kematian perempuan ini dipercayai dibunuh oleh kekasihnya sendiri yang juga merupakan cikgu di sekolahnya.

Diganggu Makhluk Berbulu Hitam Ketika Tidur

Aku nak cerita pengalaman ayah aku yang kena gangguan makhluk berbulu ketika tidur. Aku kurang pasti tahun bila tapi seingat aku ketika itu aku masih belajar di sekolah menengah.

Misteri Jalan Raya Di Sabah

Pernahkan anda merasakan perasaan yang menyeramkan ketika memandu berseorangan ataupun berteman, tidak kira lah pada waktu malam ataupun siang? Saya ingin menceritakan pengalaman saya ketika memandu melalui jalan raya di beberapa kawasan sekitar Sabah.

PENGALAMAN SERAM DI KEM BERHAMPIRAN PUTRAJAYA

Beberapa bulan yang lepas kelas aku mengadakan satu kem yang perlu dihadiri oleh semua orang. Kem yang dimaksudkan terletak di Putrajaya iaitu bersebelahan dengan Perkampungan Orang Asli.

MISTERI JALAN DARI KOTA KINABALU KE TAMBUNAN

Perkara ini berlaku sekitar 5 tahun lalu, ketika itu aku akan pulang ke Tambunan dalam dua kali sebulan pada tengah malam. Semua kejadian pelik yang aku alami terjadi selepas jam 12 tengah malam. Ketika itu tidak terlintas langsung difikiran aku tentang hantu atau apa-apa yang berkaitan dengan benda ghaib.

Diganggu Roh Yang Tidak Aman

Kisah ini bermula selepas kejadian seorang wanita mati dibunuh kerana ditikam dan diketar. Dan yang lebih menyedihkan mayatnya ditemui tanpa seurat benang pun yang melekat di tubuhnya.

Mayat Suami Baru Meninggal Di Makan Setan

Kejadian ini diceritakan secara turun-temurun. Kisahnya begini pada suatu ketika, ada sepasang suami isteri dan seorang anaknya tinggal di atas bukit agak jadi dari perkampungan.

9 Tanda Menunjukkan Gangguan Saka Dalam Badan Anda.

Adakah nenek moyang anda pernah mengamalkan saka? Mungkin ya, mungkin tidak, tetapi tanda-tanda saka dalam badan boleh dikenalpasti. Jangan terkejut jika anda mungkin mewarisinya. Dan lebih baik anda mengetahuinya daripada terus membiarkan makhluk terkutuk itu bersarang di dalam badan anda.

Fakta Tentang Hantu Raya

Hantu Raya merujuk kepada sejenis makhluk yang dipelihara dengan tujuan membantu melakukan kerja dan juga untuk membalas dendam dengan cara memudaratkan pihak musuh. Pemeliharaan makhluk ini lebih dikenali sebagai saka belaan yang akan diwarisi secara turun-temurun.

Pelajar maut Akibat Gangguan Makhluk Halus

Seorang penuntut Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) yang dikatakan mengalami masalah gangguan makhluk halus, maut selepas terjatuh dari tingkat lima bangunan Universiti tersebut.

10 Perkara Paling Tipikal Orang Kita Selalu Buat Lepas Tengok Cerita Hantu. Penakut!

Setiap yang bergelar manusia mempunyai rasa takut. Bilamana fikiran dan perasaan dikuasai ketakutan semua benda kita pandang sebagai ancaman. Lebih-lebih lagi jida ketakutan itu adalah kerana takutkan makhluk halus, macam-macam benda akan bermain di fikiran. Ada hantu kat belakang lah, tak nak tengok celah langsir lah, takut tengok cermin lah, dan banyak lagi.

Wanita Kongsi Cerita Pengalaman Dirogol Jin Saka

Kejadian ini berlaku kira-kira 20 tahun yang lalu, saya dan adik-beradik yang lain sering melihat lembaga hitam yang besar seakan manusia setinggi dua meter dan ada kalanya hingga mencecah siling rumah.

Misteri Di Sebalik Lagu Nenek Si Bongkok Tiga

Siapa yang lahir tahun 70an, 80an dan 90an sudah pastinya cukup kenal dengan permainan nenek si bongkok tiga. Permainan ini diiringi dengan nyanyian sebuah lagu. Tentunya ketika masih kanak-kanak kita tidak pernah terfikir dari mana asal-usul lagu nenek ini, siapa pencipta lagu ini dan sejarahnya.

Pendaki Diusik Jelmaaan Bigfoot dan Pontianak

Kami tidur bertiga dalam satu khemah dan dalam samar-samar cahaya, saya nampak seperti ada orang mencangkung di hujung kaki (depan khemah). Badannya berbulu lebat.

Koleksi kisah Seram Di Asrama

Pintu terbuka, tetapi yang muncul bukanlah sahabatnya, sebaliknya lembaga berambut panjang, bermuka hodoh dan bermata merah. Pelajar itu pengsan di situ juga!

Kisah misteri asal-usul Hello Kitty

Dalam kesedihan itu, beliau menjalankan upacara memanggil roh-roh untuk membantu anaknya. Terdapat beberapa sumber yang mengatakan bahawa wanita tersebut bersekutu dengan syaitan demi penyembuhan anaknya.

5 Lagu Dipercayai Boleh Memanggil Hantu​

Di sini saya senaraikan 5 buah lagu yang dikatakan sebagai lagu yang boleh memanggil makhluk halus. Dipercayai bahawa kononnya jika lagu ini dinyanyikan, maka makhluk halus atau hantu ini seperti diseru untuk datang kepada orang yang mendendangkan lagu tersebut.

10 Jenis Hantu Paling Menyeramkan Di Serata Dunia

Hantu paling seram yang pernah kita dengar seperti langsuir, pontianak dan sebagainya, tetapi bagaimana di negara-negara luar? Adakah hantu paling seram bagi mereka? Jom kita lihat 10 hantu paling seram di serantau dunia.

Jalan Yang Menakutkan Di Daerah Tangkak – Pagoh

Patut lah adik aku dari tadi lagi senyap dan menggigil. Dalam ketakutan dan suara bergetar aku terus menyuruh adik aku untuk cepat meninggalkan tempat itu. Setelah kereta mula bergerak jauh meninggalkan kawasan tersebut, aku mula tenangkan diri dengan membaca ayat-ayat suci al-quran

Kisah Cinta Tragis Antara Manusia dan Hantu di Thailand

Kerana cinta yang terlalu besar kepada suami, dia dan anaknya yang telah mati tidak mahu pergi meninggalkan dunia ini. Dengan penuh kesabaran dan pengharapan yang tinggi dia tetap setia menanti kepulangan suami tercinta walaupun sebagai hantu.

Bunyi Ketukan Nisan Di Tanah Perkuburan

Dengan perlahan-lahan mereka menghampiri kawasan kubur dan ternampak seorang lelaki tua sedang mengetuk batu nisan menggunakan tukul besi dan pahat.

Misteri Rumah Lama Atas Bukit Di Lumut

Rumah usang yang lama ditinggalkan itu, dikatakan mempunyai 'penjaga'. Rumah ini dikatakan sukar untuk dirobohkan walau sudah berkali-kali mereka melakukannya. Bagaikan ada kuasa ghaib yang melindungi itu untuk kekal berdiri.

Misteri Penunggu Perigi Buta

Dia berteriak menyuruh isterinya supaya naik. Namun alangkah terkejutnya Nizamudin ketika yang naik bukanlah isterinya tetapi makhluk menyeramkan dengan bulu lebat di seluruh tubuhnya.